Bliv sponsor for 1 ton mindre kampagnen i 2009
En oplagt mulighed for virksomheder og organisationer for at være med til at sætte den borgernære klimapolitik på dagsordenen op til FNs klimakonference i København i december 2009.
Klima- og energiministeriets kampagne 1 ton mindre blev lanceret i 2007. Kampagnen, der er målrettet den enkelte forbruger og borger, opfordrer danskerne til at aflægge et løfte om at spare mindst 1 ton CO2 om året og giver viden og konkrete anvisninger på, hvordan det kan gøres. Ved årsskiftet 2008/2009 rundede kampagnen 76.000 indsamlede klimaløfter, svarende til over 100.000 ton sparet CO2.
Kampagnen har mere end 100 partnere blandt virksomheder, organisationer, kommuner og NGO’ere, der alle har forpligtet sig til at brede kampagnens budskaber ud i deres kommunikation med omverdenen.
1 ton mindre kampagnen fortsætter i 2009, hvor Danmark for alvor kommer i det internationale samfunds søgelys i forbindelse med klimatopmødet i København. Virksomheder og organisationer inviteres i den forbindelse til at blive aktive partnere og sponsorer for kampagnen.
Alle sponsorer får:
• Ret til at profilere sig med at være sponsor for kampagnen.
• Mulighed for at profilere sig direkte i forbindelse med den sponserede aktivitet efter konkret aftale.
• Status af officiel kampagnepartner og dermed bl.a. omtale og logo på kampagnens hjemmeside.
• Ret til at bruge partnerlogo og andre partnermaterialer, også i forbindelse med egen markedsføring.
• Mulighed for at indgå i andre af kampagnens aktiviteter på linje med kampagnens øvrige partnere.
Yderligere oplysninger: Kontakt Energistyrelsen på tlf. 33 92 78 34, 33 92 75 98 eller mail til mkha@ens.dk eller mvi@ens.dk.
Mette Vingaard
AC-medarbejde
rCenter for Forsyning
Tlf.: 33 92 78 27
mvi@ens.dk